۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

ویژه نامه «سند برداری» روزنامه خراسان منتشر شد

ویژه نامه «سند برداری» روزنامه خراسان منتشر شد

ویژه نامه «سند برداری» حاوی روایتی ساده و صمیمی از مجاهدان بدون مرز، شهیدان، جانبازان و آزادگان افغانستانی دفاع مقدس، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری خراسان، ویژه نامه جدید روزنامه خراسان با عنوان «سند برادری» ویژه شهدای افغانی جبهه مقاومت اسلامی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

 این مجموعه ۱۰۰ صفحه ای که در سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس منتشر شده، از نخستین آثار مکتوب در معرفی شهیدان و جانبازان  افغانستانی و روایت خالصانه این «مجاهدان به دون مرز» در هشت سال دفاع مقدس به شمار می آید. طی هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی هزاران مجاهد افغانی، حضور در جبهه ها را وظیفه انسانی و تکلیف شرعی خود دانستند و برای دفاع از اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی به دعوت حضرت امام (ره) لبیک گفتند که بنابر آمار رسمی از میان حدود ۲ هزار به شهادت رسیده و چندصدنفر نیز به جانبازی نائل شده اند. روزنامه خراسان در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برآن شد تا با جستجو در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و سیستان و بلوچستان به سراغ خانواده های معظم این شهیدان و نیز جانبازان و رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس برود و پای صحبت ها و خاطرات آن ها بنشیند. بسیاری از این خانواده ها و جانبازان برای نخستین بار بود که مصاحبه می کردند.

به هر روی و با کمک تعدادی از فعالان فرهنگی افغانستانی و نیز ادارات بنیاد شهید در استان های مذکور ویژه نامه «سند برداری»  اینک پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این مجموعه ۴ فصل گفت و گو با خانواده های معظم این شهدا، گفت و گو با جانبازان و آزادگان و رزمندگان ، معرفی تعدادی از مجاهدان ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی و بخش یادداشت های تعدادی از فعالان فرهنگی ایران و افغانستان را شامل می شود.

در بخش آغازین با عنوان گپ ها و گفتارها فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی افغانستانی ازجمله روحانی مجاهد سید عیسی حسینی مزاری، محمد کاظم کاظمی شاعر و منتقد ادبی و همچنین محمد سرور رجایی شاعر،نویسنده و سرگذشت پژوه شهدای افغانستانی یادداشت ها و گفتارهایی را پیش روی مخاطبان قرار داده اند.

در بخش «...وناگهان خانواده خدا شدیم» خاطرات  و دل گفته های خانواده معظم شهیدان افغانستانی دفاع مقدس ارائه و در قالب گفت و گو آماده شده است. «پرهای زخمی» عنوان بخش گپ و گفت با جانبازان و آزادگان است که از نظر شما می گذرد. در بخش پایانی با عنوان «اهالی جغرافیای ایمان» تعدادی از مجاهدان ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی معرفی شده اند. در ویژه نامه «سند برداری» بخش برگردان انگلیسی شامل چکیده ای از مطالب نیز برای استفاده بخشی از جامعه هدف تدوین شده است.

کد خبر 2921999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha